Review: Aquaman and the Lost Kingdom

Review: Aquaman and the Lost Kingdom

Aquaman and the Lost Kingdom is de laatste film van het warrige (huidige) DCEU universum. Hierna neemt James Gunn alles over en krijgen we een heel nieuw universum. De grote vraag is of Aquaman (één van de weinig positieve aspecten van dit DCEU) met zijn 2de film het universum alsnog goed kan afsluiten. Dat lees je in onderstaande spoilervrije review.

In “Aquaman and the Lost Kingdom” volgen we Arthur en zijn onderwater wereld een paar jaar na de eerste film. Arthur (Aquaman) en Mera hebben ondertussen een zoontje, halfbroer “Orm” zit in de gevangenis, Arthur is koning van Atlantis en Black Manta wilt nog steeds wraak op Arthur voor de dood van Black Manta’s papa.

Hiervoor werkt Black Manta (Yahya Abdul-Mateen II) samen met de onderzoeker Stephen Shin (Randall Park). De 2 gaan opzoek naar de verborgen krachten uit Atlantis en stoten hierbij op een magische drietand. Deze drietand geeft Black Manta extra sterke krachten waarmee hij tot op heden de grootste uitdaging voor Aquaman wordt! Om Black Manta te verslaan roept Aquaman de hulp in van zijn verbannen broer “Orm” (Patrick Wilson).

De film staat vol met verschillende locaties en heerlijke actiescènes! Toch waren de actiescènes in de eerste Aquaman veel beter! Net zoals de locaties! Ook zien we in de eerste Aquaman meer onderwaterscènes. In deze 2de film zien we amper nog iets van het “onder-de-zee” vermits de personages continu op het droge staan. Iets wat ikzelf toch wat jammer vind van een film waar het personage de koning van Atlantis is.

De acteurs zijn wel zeker en vast weer op hun best! Patrick Wilson en Jason Momoa’s “Orm” en “Aquaman” passen perfect bij elkaar en zijn een leuk duo! Het is ook op te merken dat ze “Orm” in de plaats van “Mera” hebben geplaatst vermits de scènes van “Mera” (Amber Heard) op 1 hand te tellen zijn. Ook is het fijn om Black Manta terug te zien, zeker omdat het toch wel één van de belangrijkste vijanden van Aquaman is. Door Black Manta terug te laten keren, is er ook meer kans om het personage meer uit te diepen.

Toch ben ik nog het meeste onder de indruk van het personage “Stephen Shin” (Randall Park). Dit personage zorgt voor de nodige humor. De humor is overigens ook weer net iets minder dan zijn voorganger.

Een ander klein struikelblok voor mij, is het eindgevecht. Deze is zeker niet slecht, maar is toch ook verre van top! Zeker hoe één van de personages uiteindelijk wordt verslagen is zo silly… En ja ik ben iemand die graag een spectaculair gevecht wil voor de slechterik 🙂

Positief

+ Patrick Wilson, Jason Momoa, Randall Park

+ Verdieping in de onderwaterwereld