Review: Pan & Wendy

Review: Pan & Wendy

De nieuwste Disney Live action film speelt zich af in de wereld van “Peter Pan”. De film “Pan & Wendy” is door Disney meteen op het streamingplatform Disney+ gelanceerd en gaat voornamelijk over “Peter Pan” en “Wendy”. Kan deze film de negatieve film spiraal van Disney doorbreken? Of is het weer de zoveelste slechte release? Dit komen jullie te weten in deze spoilervrije review.

De film vertelt het verhaal van “Peter Pan” en van “Wendy Darling” (met haar 2 jongere broertjes) die een onvergetelijke tocht naar “Neverland” inzetten om te voorkomen dat “Wendy” volwassen wordt. Als je aan “Neverland” denkt, denk je aan het kleurrijke en fantasievolle eiland waar zeemeerminnen en Indianen vrolijk met elkaar leven.

In deze live action film lijkt het alsof “Peter Pan” zich vergist heeft van eiland en we zijn aangekomen in het grijze en humeurige Schotland. Nergens is er op dit eiland ook maar iets van vrolijkheid of fantasie te zien. Ook de bevolking zoals de “Lost Boys” lijken eerder ongelukkig uit te zien.

De eerste 20 minuten zijn er om het animatieverhaal snel nog eens door te jagen waarna we naar het “externe” gedeelte van het verhaal komen waarbij de schrijvers er het nodige aan hebben toegevoegd. Eerlijk is eerlijk dat ik het “extra” verhaal wel weet te appreciëren en dat alles misschien nog wel tot een goed geheel kon samenkomen als er wat betere acteurs waren aangesteld.

Yep, de acteurs zijn verschrikkelijk… Het lijkt wel alsof de makers random kinderen hebben uitgekozen zonder één keer te kijken of ze een beetje kunnen acteren. De acteur die Peter Pan speelt krijgt de twijfelachtige eer om de award van slechtste acteur van de film te ontvangen. Ook het personage “Peter Pan” is irritant en is in feite zelfs de slechterik…

“Captain Hook” Is dan weer het kleine lichtpunt van deze film. Niet raar als je weet dat ze voor deze rol tenminste een echte acteur hebben gekozen (Jude Law) die effectief kan acteren. Het extra verhaal van “Captain Hook” zorgt er ook voor dat je het personage en zijn haat richting Peter Pan begrijpt.

Plus

+ Jude Law als Captain Hook

Min

– Peter Pan…

– Zielloze scènes

Pan en Wendy is na “Pinokkio”, “Rescue Rangers” en “Lady en de Vagebond” de 4de film die de bioscoop overslaat. Iets wat duidelijk te zien is in de kwaliteit van deze film. De scenes hebben bij bepaalde momenten zeker en vast een hoog niveau (bijvoorbeeld wanneer het schip in de lucht vliegt) maar de belabberde acteerprestaties en het gebrek aan fantasievolle scènes laten zien dat deze film bedoeld is om het aanbod van Disney+ extra aan te spekken. Hierom geef ik de film maar een magere 5 op 10.

Wat vinden jullie van deze film? Zijn jullie fan of niet? Laat het ons zeker weter op de Facebookpagina van Collecthors.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!