Review: Super Mario Bros Movie

Review: Super Mario Bros Movie

Super Mario is misschien wel de meest bekende game personage dat er bestaat. Het was dan ook slechts een kwestie van tijd vooraleer we een Super Mario Bros film gingen krijgen. In samenwerking met Illumination en een aantal top acteurs waagt Nintendo het nog eens op het grote scherm (na het debacle in 1993). Zorgt deze Mario film dat je jezelf een “super star” voelt? Of ben je geneigd om na het kijken bij het leger van Bowser aan te sluiten? Dat lees je allemaal in deze spoilervrije review.

31 Januari 2018 was de datum waarbij Nintendo en Illumination aankondigde dat er een Super Mario animatie film zou gaan verschijnen in 2023. De hype was toen nog afwachtend vermits we allemaal wel het debacle van 1993 kennen waarbij de live action Mario film voor meerdere nachtmerries zorgde. Nieuwe poging dus dacht Nintendo in de vorm van een animatie film. Nintendo koos om met Illumination samen te werken.

Illumination is zeker de beste keuze om deze Mario film te maken. Illumination staat bekend om top animatie af te leveren in combinatie van grote inkomsten. Ook deze Mario film spat van het scherm met zijn prachtige animatie beelden en soundtrack.

De Mario franchise is enorm en dat is duidelijk te zien in deze film. Je wordt letterlijk doodgegooid met kleine referenties. Dat maakt deze film voor mij als Mario fan fantastisch! Voor de kijkers die niets of weinig van Mario kennen voelt de film wat leger aan want dan ligt de focus meer bij het verhaal.

Het verhaal is basic en een duidelijke eerste ontmoeting met de Mario wereld. Je leert alle personages kennen waardoor de mensen die niets van Mario kennen ook de film kunnen volgen (al missen ze natuurlijk de vele easter eggs). Heel wat personages ontbreken dan ook nog in deze film. Niet onlogisch als je ziet naar het gigantische rooster van personages en werelden dat het Mario universum rijk is. Dat er dus nog heel wat Mario films zullen verschijnen is slechts een kwestie van tijd.

De personages die wel in deze film zitten schitteren! Ondanks de vele kritieken die ik lees over de stemacteurs vind ik iedereen goed! Chris Pratt spreekt de Mario stem in en ik vind hem zeker goed. Anya-Taylor Joy spreekt Peach in die deze keer niet gered moet worden, maar juist stoer is. Leuke verandering die ik zeker wel kan smaken. Grote uitblinker in deze sterrencast is duidelijk Jack Black’s Bowser die de stem perfect onder de knie heeft!

+ Mario Universum

+ Jack Black

+ Prachtige Animatie

– Niets 🙂

Zoals je kan lezen heb ik genoten van deze Mario film! Als Mario fan kon ik me geen betere film bedenken om als start van een groot Mario film universum. Fan van Mario? Ga zeker kijken en laat je wegblazen door de vele leuke details en ga mee op een groot Mario avontuur. Heb je echt niets met Mario? Dan is deze film misschien niet voor jou. Voor mij krijgt deze film alvast een dikke 10 op 10